CONSEXT

کلمات

CONSEXT

کلمات

کلمات|آن سکستون

مراقب کلمات باش،

حتا شگفت‌آورترین‌شان.

برای شگفت‌آفرینان به بهترین نحو عمل می‌کنیم،

گاهی چون خیل حشرات حمله می‌کنند

و بی‌هیچ گزیدگی تنها بوسه‌ای به‌جا می‌گذارند.

آن‌ها می‌توانند به خوبیِ انگشتان باشند.

آن‌ها می‌توانند رازدار و قابل اعتماد چون یک تخته‌سنگ باشند

که ما‌تحت‌ات را بر آن می‌چسبانی.

اما آن‌ها هم می‌توانند پر‌عیش و پررنج باشند.

بااین‌حال من عاشق کلمات هستم.

آن‌ها فاخته‌هایی هستند که در اوج پرواز چون باران بر زمین می‌ریزند.

آن‌ها شش نارنج متعال‌اند که بر لبه‌ی لباسم اعتصاب کرده‌اند.

آن‌ها درختان‌اند، ران‌های تابستان،

و خورشید، با چهره‌ی پرشهوت‌اش.

بااین‌حال اغلب آن‌ها سبب شکستم می‌شوند.

من بسیار [سخن] دارم که مایلم بگویم،

داستان‌های بسیار، تصاویر، ضرب‌المثل، الی آخر.

اما کلمات به‌اندازه‌ی کافی خوب نیستند،

شرورهاشان بر من بوسه می‌زنند.

گاهی چون یک عقاب پرمی‌کشم

اما با بال‌هایی از چکاوک.

ولی سعی می‌کنم که مراقب باشم

و مهربان نسبت به آن‌ها.

کلمات و تخم‌مرغ‌ها باید با احتیاط جابجا شوند.

هنگامی که بشکنند

ناممکن‌ چیزهایی‌‌ هستند برای تعمیر‌.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد